الاثنين، 15 أغسطس 2011

يوم 25 يناير شهادتى على الاعتقالات

هنا بقا بعد ما سمعت انا ومحمد الهتافات دى والدة محمد عاطف اللى معايا من المنطقه وصاحبى اللى كنا مع بعض طول اليوم
اتصلت وبتعيط وخايفه على محمد جدا وكمان اتصل بيا مدرس ليا وقالى محمد معاك قولت ليه اه قالى خليه يروح
وكده قولت لمحمد تعالى هوصلك وابعتلى رصيد لما توصل وانا عقعد روحت اوصله انا ووواحد اسمه مهنى مهنى ده شيتله قدام هارديز انا ومحمد عاطف من كتر الغاز اللى اتضرب علينا يوميها ع الساعه 4 ونص العصر كده من ناحيه القصر العينى
وتنعرفنا على بعض وبقينا مع بعض احنا التلاته المهم خرجنا لميدان طلعت حرب لقينا حملة اعتقالات ايه وامن الدوله والله العظيم تلاته اللى داخل واللى خارج بيمسكوا اتنين ويترمى فى عربيات ميكروباص كتيييييييير جدا
وجها الكهرباء الناس كانت بتتصعق بيه المهم عدينا وربنا عماعهم عنا والله العظيم
ووصلت محمد لحد نص شارع طلعت حرب وقولت نرجع لقيت بنتيت ماشين مهنى قالهم ممكن يا انسه نعدى معاكم عشان انتى شايفه بيمسكوا فى الناس البنت قالت تعالى والله وقامت مديانى شنطه ظهر ليها شيلتها وقومت انا ومهنى ماشين سوء ما خدوش بالهم مننا تانى مره الحمد لله وساعتها مهنى اخد يكلم والده من تليفونى
ولكا كلم والده وطمنه فؤجيت تانى يوم لما صحيت بتلفون من ابوه بيقولى مهنى متعرفش عنه حاة قولت لاء قالى طيب بعديها كلمته قاللا ده هو فى الهايكستب
معتقلينا
وساعتها قولت ربنا يفك اسره يارب
ومهنى تلف الاايام واليالى واقابلها فى اعتصام 8 يوليو واللله العظيم فعلا ربنا كبيييييير
وللعلم كلمت مهنى على تليفن ابوه اكتر من مره ومكنش بيرد
والله عشان اطمن عليا واتقابلنا تانى فى الاعتصام بصيت ليه وهو بص ليا وقام احمد سمك صديق ليا بيقثوله يا مهنى قاله ايه يا سمك
فقولت ليه يا كابتن قالى مينت خلفاوى قولت مهنى وهكذا عرفنا بعض
وفعلا ايام 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق