الاثنين، 15 أغسطس 2011

اول يوم ليا فى حياتى اشارك فى مظاهرات 25 يناير

اليوم ده كنت منتظر المسيره اللى هتيجى شبرا وتاخدنا ومطلع على التحرير ابتداء اليوم باتصالى بحممد عاطف صديقى
واتقابلنا فى ميدان فيكتوريا وركبنا لحد دوران شبرا قام السواق بيقولنا فى امن مركزى كتييير وخلى بالكم عشان بيقولوا فى مظاهرة ضحكت انا ومحمد وقولت للسواق انزل معانا احنا رايحين قالى رايحين ايه يا عم الامن المركزى والحكوووووووومه كتيييير
قام مره واحد واقف والعربيات كلها وقفت بالقرب من دوران شبرا والناس كلها جريت انا قولت في ايه السواق قال المظاهرة شكلها جت
نزلت جرى انا وصاحبى لقينا المن المركزى بيعمل تشكيل ومنتظر االمسيره وفوجئت بعديها بربع ساعه بالمسيره وهى قادمه جلايت عليها حتى فى الفديوز انا بقول لمحمد الحق يا محمد بيهتفوا بيقالوا ايه وبعد كده اتحمست معاهم وقولت زى ما بيقولوا
وقام الامن المركزى فاتح التشكيل وودخلناا فى شارع خلوصى وقام بداء الضرب فينا
وتفريقنا قومت انا جريت ومحمد جرى وحصل هنا موقف كوميدى جدا ضحكنى ووقعت ع الارض م الضحك واحنا بنجرى من الامن المركزى كان فى عسكرى مرور بيجرى جمبى من الامن المركزى قام واحد لابس بدله وماسك علم حزب الوفد وقاله مش شايف اللى انت لابسه يا مدهول وقام ضربه بالقلم قومت انا مرى على الارض م الضحك انا ومجموعه كبيره من الناس وقعنا م الضحك ع الموقف ده
وبعد كده اتفرقنا واللى ركب مترو ع التحرير ركب واللى ركب اتزبيس واللى ركب تاكسى وهنا بقا قابلت عمر عمر ده صديق اتعرفت عليه فى الويم ده كان هو الهتيف الى بيهتف
بقوله ايه  مالك وحد الله قالى اليوم باز وهو عينه كله دموع قولت ليه مش هما كانوا كاتبين ع النت التجمع فى التحرير قالى اه قولت ليه طب يلا قالى انا مستنى زميلى ركبت انا ومحمد عاطف اتوبيس ونزلنا عند الاسعاف وخدناها مشئ لحد التحرير وبجد كان يوم جامد هكمل التفاصيل مع الفديوهات القادمه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق