الثلاثاء، 27 سبتمبر 2011

شهادتى على ما حدث عشان استخفاف احمد العش الناشط السياسى

فى الاول انا كنت فى شبرا من الساعه 7 مساء وكنت متواجد فى المسيرة حتى انتهاءها وكان لا يوجد احد بيتوت من المسيرة غيرى انا وبعد كده كتبت توتيه اخيرى بانى مروح وفى المترو وفى المترو فوجئت بخبر اعتقال عبد الرحمن عز وشهاب وللعلم انا اعرف عبد الرحمن معرفة سطحية وشهاب صديق ليا فقررت انى منزلش غمره  وبعديها بشوية   لقيت تليفون من صديق ليا بيقولى فى حكومه سالت عليك فى البيت ووالدتك قالبه الدنيا عليك وبصراااحه انا اتخديت جدا ولحد الان مش عارف ايه مصير الحكومه اللى سالت عليا دى وافوجاء بالاستاذ احمد العش بيتريق عليا وماسك تويته انا كتبتها من الفون غلط وكان قصدى فيها .... أدينى رحت ليهم  وحكومه فى البيت سألت عليا معرفش ليييه
http://twitter.com/#!/AhmdAlish/status/118847846828081152 وده رابط التوتيه اللى هو ماسك عليها وبيتريق وشكرا لك يا استاذ احمد العش ... ما علينا ونزلت كوبرى القبه وعديت الكوبرى بتاع المشاه بقيت قدام بوابة وزارة الدفاع وتوت من هناك  وقولت انى ههتف قدام الوزارة عشان كده كده بيدورا عليا فى البيت وانا معرفش ايه كانوا بيسالوا عليا ليييه  وساعتها اصدقاء ليا كتيييييير جدا كلمونى موبيل واقنعونى بانى مهتفش واروح عند اى حد من اصدقائى لحد بكرة وهنا عمى كلمنى وقالى روح المكان الفلانى وكده ووصلت لقيت الاستاذ احمد العش بييتريق وعاملى هاش تاج تريقه وهكذا ما علينا من كلامه عشان انا قولت كل كلامى وهو حر يصدق يصدق ميصدقش ميصدقش بس انا عايزه يسئل عليا فى شبرا او فى الشرابيه فى منطقتى بس مش اكتر وشكرا لكل كلمه قالها عليا جدا واحتراما لسنه مش هرد عليه وشكرا لكل من تضامن معى ونشر وقال اى كلمه عليا اذا كانت خير او شر او ساندنى  ...........

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق